ساخت بک گراند چوبی
jebril
یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:, :: 23:17 ::  نويسنده : hr ashouri
 

 


 

Wood Background Tutorial

در این آموزش شما خلق یک بک گراند چوبی را از اول اول یاد خواهید گرفت که چگونه آنرا ساخته و تبدیل به یک الگو می کنید. در مراحل بعد آنرا با اضافه کردن کمی نورپردازی و بافت تمام می کنیم.

آنچه شما نیاز خواهید داشت:

نرم افزار فتوشاپ!

بافت

قدم 1:

یک سند جدید در فتوشاپ ایجاد نمائید. می توانید در هر اندازه مورد نیاز آن را درست کنید. در این آموزش از اندازه 1680×1050 پیکسل، رزولوشن 72 pixels/inchبرای شروع کار استفاده می شود.

 

Wood Background Tutorial

قدم 2:

حالا برای خلق اولین تخته چوبی اقدام می کنیم. برای این کار اول ابزار انتخابی مستطیلی را برگزیده، در بالای صفحه کار در options bar حالت آنرا fixed sizeقرار می دهیم. سایز این مستطیل انتخابی را به 90×325px تغییر داده و درون سند خود کلیک کنید. با این کار مستطیل دقیقا همان سایز که مشخص کرده بودیم پدید آورده ایم.

 

Wood Background Tutorial

قدم 3:

بیائید درون این مستطیل را با قهوه ای تیره بپوشانیم. لازم نیست حتماً رنگی که در این آموزش استفاده شده است را انتخاب کنید بلکه می توان از رنگهای روشنتر و یا تیره تر که به رنگ چوب ربط داشته باشد استفاده کنید.

یک لایه جدید ایجاد کنید (Control + Shift + N) و درون مستطیل را با رنگ شماره یا رنگی که خود انتخاب کرده اید پر نمائید.

 

Wood Background Tutorial

قدم4:

برای دادن خوی و رنگ چوب روی مستطیل قهوه ای کنید تا انتخاب شود. سپس لایه جدید ایجاد کرده و درون آن را با سیاه پر نمائید.

Wood Background Tutorial

قدم 5:

به مسیر رفته و با بازی با مقادیر سعی کنید که چیزی شبیه این آموزش بدست آورید. از آنجایی که فیبرها حالت رندوم دارند می دانم که دقیقاً مثل این آموزش را نخواهید داشت اما از لحاظ کنتراست شبیه عکس زیر باشد.

Wood Background Tutorial

قدم 6:

با فشردن ترکیب کلیدهایControl + D مستطیل را از حالت انتخاب درآورده و به مسیر Filter>Blur>Motion Blur بروید. متغیرdistance را به 345pxتغییر دهید.

 

Wood Background Tutorial

قدم7:

مطمئن شوید که لایه فیبری که الان ساختید فعال باشد. بعد روی مستطیل قهوه ای Control و کلیک نمائید. برای انتخاب فضاهایی برعکس انتخاب کنونی، از ترکیب کلیدهای Control + Shift + I استفاده نموده و کلید deleteرا بزنید تا تمام فیبرهایی که در خارج از محدوده تخته مان است پاک شوند.

حالت ماتی لایه را به Overlay تغییر داده وopacity آن را 30%قرار دهید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 8:

اکنون می خواهیم چندین سبک مختلف (styles) به لایه تخته مان بدهیم. اول، به قسمت سایه داخلی (inner shadow) رفته و با این کار کمی عمق به آن می دهیم. دوم، برای برجسته کردن کار به قسمت رفته می رویم. با اعمال این افکت کمی حالت سه بعدی به کار می دهیم. حالت فرم دهنده (contour) کار را کمی برجسته تر خواهد کرد.

 

Wood Background Tutorial

قدم9:

ما نمی خواهیم که همه تخته هایمانمثل هم باشند. بنابراین تخته دیگری را طی مراحل 3 تا 8 می سازیم. مطمئناً این تخته با تخته قبلی متفاوت است زیرا همانطور که در قدم 5 دیدید، در قسمت فیبرها همه چیز به صورت رندوم است و خوی و بافت خاصی از چوب را به ارمغان می آورند.

ما در اینجا تنها دو تخته متفاوت درست خواهیم کرد.

Wood Background Tutorial

قدم10:

لایه بک گراند را با مشکی پر کرده، بنابراین موقعی که تخته ها را به هم می چسبانیم از فاصله ای بین آنها باقی بماند معلوم نمی شود و کار طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

قبل از اینکه جلوتر برویم، باید مطمئن شویم که تخته 1 و تخته 2 مان در دو پوشه جداگانه در پنل لایه ها قرار داده شده اند.

حال برای ساخت الگو، پوشه تخته 1 را کلیک می کنیم. از ترکیب کلیدهای Control + Tبرای ایجاد کادر تغییر شکل (transform box ) در اطراف آن استفاده می کنیم.

با کشیدن خطوط راهنما آنها را در مرز تخته 1 (در مرز بالا و پایین و در خط مرکزی عمودی و افقی) قرار دهید.

روی پوشه تخته 2 کلیک کنید. با استفاده از ترکیب کلیدهای Control + Tکادر تغییر شکل را در اطراف او ایجاد نمائید. تخته شماره 2 را در سمت چپ تخته 1 قرار دهید به صورتی که سطح بالایی آن در سطح خط افقی میانی تخته یک قرار گیرد.

 

Wood Background Tutorial

قدم 11:

در این قدم باید با راست کلیک کردن روی پوشه تخته 2 و کلیک کردن روی قسمتDuplicate Layer Set آن را دوبرابر می کنیم و تخته 3 را دست راست تخته 1 و در کنار میانی آن قرار می دهیم.

 

Wood Background Tutorial

قدم 12:

در ادامه با کپی از روی تخته 3، تخته 4 را بوجود آورده، آنرا در پایین تخته 1 قرار می دهیم. در این مرحله باید خطوط راهنما را به تخته های 3 و 4 (مثل قدم 10) نیز اضافه کنیم. باید تخته های دیگری را درست کرده و در بالای تخته های 2 و 3 قرار دهیم تا مجموعه ای 6 تایی از آنها را مثل شکل زیر داشته باشیم.

Wood Background Tutorial

قدم 13:

می خواهیم چند میخ برای تخته ها در نظر بگیریم تا ظاهری طبیعی تر داشته باشند. دلیل اینکه این کار را در اتمام تخته اول انجام ندادیم، این بود که قرار دادن میخها در تخته اول باعث تکرار آنها در تخته های بعدی و الگوکاری و تکرار پذیری می شد و کار را مصنوعی جلوه می داد. با این کار تفاوت چشمگیر و تاثیر گذاری در کار ایجاد می شود.

با استفاده از ابزار انتخابی دایره ای شروع می کنیم. مدل آن را fixed size به تغییر داده، اندازهpx 7×7را برای آن تعریف کرده و آنرا با خاکستری تیره بپوشانید.

به قسمت layer styles رفته وdrop shadow را انتخاب کنید. تنظیمات آنرا بر اساس شکلهای پایین تغییر دهید. بعد از آن، به قسمت bevel and emboss رفته و تنظیمات آنرا نیز تغییر دهید. با این کار جلوه ای از میخ را در چوبها ایجاد کرده اید. حالا لایه این میخ را بوسیله ترکیب کلیدهایControl + J تکثیر کرده و در دو انتهای تخته ها قرار دهید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 14:

اکنون که کار میخها به پایان رسیده است، باید تمام لایه های تخته ها را با هم یکی کرده تا الگوسازی نهایی انجام پذیرد. برای راحت ترین روش انجام این کار، چشم کنار لایه بک گراند را برداشته، فلش کنار راست بالایی پنل لایه ها را کلیک کرده و گزینهmerge visible را انتخاب کنید.

دوباره چشم کنار لایه بک گراند را بزنید تا قابل رویت شود.

 

Wood Background Tutorial

قدم 15:

برای ایجاد الگو، ابزار مستطیل انتخابی را برداشته و قسمتی که در شکل دیده می شود را انتخاب کرده و از مسیرEdit>Define Pattern آن را لرا به یک الگو (pattern) تبدیل می کنیم.

 

Wood Background Tutorial

قدم 16:

حالا با خیال راحت لایه تخته ها و خطوط راهنما را پاک کنید. یک لایه جدید ایجاد کرده و با استفاده از ابزار الگو (pattern tool) الگویی را که درست کردیم انتخاب نمائید و تمام منطقه را پر کنید.

اگر این ابزار را نمی بینید، به زیر گروه ابزار کپی (clone tool ) مراجعه کنید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 17:

حالا که یک دیواره بدون درز چوبی داریم، با اعمال چند افکت می توانیم این دیواره را جذابتر نمائیم. ابزار انتخابی دایره ای را برداشته، میزانfeather را 100pxدر نظر گرفته، بعد یک دایره به اندازه کل بک گراند کشیده و با استفاده از کلیدهای جهت دار آنرا به نیمه بالایی کار می بریم. بنابراین تنها نیمه پایینی این دایره قابل رویت خواهد بود. آن را با رنگ پرتقالی پر کنید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 18:

همانطور که دایره در حالت انتخاب است با فشردن همزمان سه کلید Control + Shift + I انتخاب را معکوس کرده و آن را به پایین بیاورید و با خلق یک لایه جدید، داخل آن را با رنگ مشکی پر کنید.

شما احتمالاً یک خط مشکی در بالای قسمت مشکی رنگ خواهید داشت. برای رفع آن، به مسیرFilter>Blur>Gaussian Blur رفته و میزان آن را 35 پیکسل در نظر بگیرید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 19:

باز هم با استفاده از ابزار انتخابی دایره ای- با خصوصیت:feather :100px یک دایره در نیمه بالایی کار بکشید. داخل این دایره را با سفید پر نموده و حالت لایه را Overlayقرار دهید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 20:

قدم 19 را تکرار کرده و میزان شفافیت (opacity) آن را 50% قرار دهید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 21:

در این قدم با استفاده از گزینه levelsمی خواهیم کنتراست و بافت بیشتری به کار بدهیم.

 

Wood Background Tutorial

قدم 22:

می توان برای بهتر و طبیعی تر دیده شده این کار از یک بافت استفاده کرد. این بافت را می توان از این مکان دانلود کنید. film texture

از ترکیب کلیدهای برای تطبیق سایز استفاده نمائید. حالت لایه را Overlayقرار داده و شفافیت لایه را 40% در نظر بگیرید.

 

Wood Background Tutorial

قدم 23:

در پایان، ما می خواهیم که اشباع (saturation ) کار را کاهش دهیم. به مسیر رفته و اشباع را به 15- تغییر دهید.

 

Wood Background Tutorial

پایان:

حال شما بک گراندی دارید که می توانید در طراحی ها، بک گراند کامپیوتر یا هر مصرف دیگری به راحتی و با زیبایی استفاده کنید.

Wood Background Tutorial

به زودی طرز ایجاد متن در این بک گراند را که از همان نورپردازی بهره مند است آموزش خواهم داد. امیدوارم لذت برده باشید . لطفاً نظر بدین.

Wood Background Tutorial


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 224
بازدید دیروز : 418
بازدید هفته : 712
بازدید ماه : 642
بازدید کل : 556904
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1